Návrh vzdělávacích činností v týdnu 31.10. – 4.11.2022

Návrh vzdělávacích činností na týden 31. 10. -4. 11.2022

TÉMA: Podzim maluje

PODTÉMA: Stromy – jehličnaté a listnaté – barvy podzimu, plody stromů a příprava k zimnímu odpočinku

CÍL :  Poznávací schopnosti a funkce, představivost a fantazie, myšlenkové operace, vědomě využívat všech smyslů, záměrně pozorovat, postřehovat, všímat si (nového, změněného, chybějícího), správně vyslovovat, ovládat dech, tempo i intonaci řeči

 

KLÍČOVÉ KOMPETENCE:  Kompetence k učení – soustředěně pozoruje, zkoumá, objevuje, všímá si souvislostí, experimentuje a užívá při tom jednoduchých pojmů, znaků a symbolů, aktivně si všímá, co se kolem něho děje; chce porozumět věcem, jevům a dějům, které kolem sebe vidí; poznává, že se může mnohému naučit, raduje se z toho, co samo dokázalo a zvládlo

KOMUNITNÍ KRUH

  • Básnička „Podzim“
  • Poznáváme druhy stromů a rozdělujeme na listnaté a jehličnaté
  • Poznáváme lesní zvířatka a povídáme si o přípravách na zimní spánek + jak pomáháme zvířátkům my
  • Gymnastika jazyka, mluvidel + procvičování hlásek
  • Povídání o podzimu – charakteristika ročního období, počasí, zvyky, barvy, příroda, sběr přírodnin a plodin
  • Procvičování počítání – číselná řada 0-5
  • Pracovní listy k tématu na uvolňování ruky

POHYBOVÉ ČINNOSTI

  • Rozcvičky na dětské písně
  • Cvičení s míčky + nácvik hodu a chytání
  • Pohybové hry (Zajíček ve své jamce)
  • Tanec na píseň Jaro, léto, podzim, zima
  • Zdravotní cviky na rovná záda a zdravá chodidla

ROZUMOVÉ DOVEDNOSTI

  • Jak vypadá strom
  • Seznámení se základními druhy stromů (obrázky, fotografie, procházky do přírody)
  • barvy – přiřazování barev
  • Pozorování šišek, žaludů, bukvic a jiných přírodnin v přírodě
  • porovnávání velikostí, správné používání předložek a příslovcí – na, pod, za, vedle atd.

VÝTVARNÉ ČINNOSTI

  • Otiskávání jablíček – kompot ve sklenici (listů)

HUDEBNÍ ČINNOSTI

  • „Sedí liška pod dubem“ + dramatizace
  • Hra na tělo a orffovy nástroje

LITERÁRNÍ ČINNOSTI

  • Pohádka „O veliké řepě“ – čtení pohádky a sestavení příběhu pomocí obrázků +dramatizace

PRACOVNÍ ČINNOSTI

  • vystřihování a lepení jablka a hrušky z barevného papíru (v rozkrojeném tvaru), dolepení jaderníku z novin, dokreslení jádra

 

EVVO – 2.1.2.4. Seznámení se s životem a rozmanitostí přírodního ekosystému lesa

 

POUČENÍ O BEZPEČNOSTI DĚTÍ – Bod č.5 – Poučení dětí o nebezpečí chození s cizími lidmi  a braní si věcí a bonbonů od cizích lidí