Návrh vzdělávacích činností na týden 31. 10. -4. 11.2022
TÉMA: Podzim maluje
PODTÉMA: Stromy – jehličnaté a listnaté – barvy podzimu, plody stromů a příprava k zimnímu odpočinku
CÍL : Poznávací schopnosti a funkce, představivost a fantazie, myšlenkové operace, vědomě využívat všech smyslů, záměrně pozorovat, postřehovat, všímat si (nového, změněného, chybějícího), správně vyslovovat, ovládat dech, tempo i intonaci řeči
KLÍČOVÉ KOMPETENCE: Kompetence k učení – soustředěně pozoruje, zkoumá, objevuje, všímá si souvislostí, experimentuje a užívá při tom jednoduchých pojmů, znaků a symbolů, aktivně si všímá, co se kolem něho děje; chce porozumět věcem, jevům a dějům, které kolem sebe vidí; poznává, že se může mnohému naučit, raduje se z toho, co samo dokázalo a zvládlo
KOMUNITNÍ KRUH
- Básnička „Podzim“
- Poznáváme druhy stromů a rozdělujeme na listnaté a jehličnaté
- Poznáváme lesní zvířatka a povídáme si o přípravách na zimní spánek + jak pomáháme zvířátkům my
- Gymnastika jazyka, mluvidel + procvičování hlásek
- Povídání o podzimu – charakteristika ročního období, počasí, zvyky, barvy, příroda, sběr přírodnin a plodin
- Procvičování počítání – číselná řada 0-5
- Pracovní listy k tématu na uvolňování ruky
POHYBOVÉ ČINNOSTI
- Rozcvičky na dětské písně
- Cvičení s míčky + nácvik hodu a chytání
- Pohybové hry (Zajíček ve své jamce)
- Tanec na píseň Jaro, léto, podzim, zima
- Zdravotní cviky na rovná záda a zdravá chodidla
ROZUMOVÉ DOVEDNOSTI
- Jak vypadá strom
- Seznámení se základními druhy stromů (obrázky, fotografie, procházky do přírody)
- barvy – přiřazování barev
- Pozorování šišek, žaludů, bukvic a jiných přírodnin v přírodě
- porovnávání velikostí, správné používání předložek a příslovcí – na, pod, za, vedle atd.
VÝTVARNÉ ČINNOSTI
- Otiskávání jablíček – kompot ve sklenici (listů)
HUDEBNÍ ČINNOSTI
- „Sedí liška pod dubem“ + dramatizace
- Hra na tělo a orffovy nástroje
LITERÁRNÍ ČINNOSTI
- Pohádka „O veliké řepě“ – čtení pohádky a sestavení příběhu pomocí obrázků +dramatizace
PRACOVNÍ ČINNOSTI
- vystřihování a lepení jablka a hrušky z barevného papíru (v rozkrojeném tvaru), dolepení jaderníku z novin, dokreslení jádra
EVVO – 2.1.2.4. Seznámení se s životem a rozmanitostí přírodního ekosystému lesa
POUČENÍ O BEZPEČNOSTI DĚTÍ – Bod č.5 – Poučení dětí o nebezpečí chození s cizími lidmi a braní si věcí a bonbonů od cizích lidí