Návrh vzdělávacích činností na týden 22.5. – 26. 5. 20023
TÉMA: Všechno kvete, máj – lásky čas
PODTÉMA: Kapka vody – otevírání a čištění studánek, potoků, řek, koloběh vody v přírodě, vodní živočichové
Cíl: Pochopit, že bez vody by nebyl život a je potřeba, s ní šetřit
KOMUNITNÍ KRUH
- Aktivně naslouchat druhému
- Hra na učitele: Jednoduše představte, jak si myslíte, že se čistí voda, aby byla pitná?
- Přiměřeně věku, pochopit koloběh vody v přírodě
- Na panence nácvik šetrného sprchování, aktivní zapojení dětské skupiny
- Rozhovor na téma: Moře
- Kimovy hry
POHYBOVÉ ČINNOSTI
- Vyjádření pohybu stuhou – Elán: Voda, čo ma drží nad vodou
- Míčové hry, během pobytu venku: Na Jelena, Na Ludvíka, Na babu, Škatulata…
- Za pěkného počasí – každodenní výlety s baťůžkem
ROZUMOVÉ DOVEDNOSTI
- Práce s lupou: kapka vody ( z kohoutku ), z rybníka ( drobní živočichové )
- Audio – video: Projekt Veolia 9minutové pásmo, čistírna odpadních vod
- Pracovní listy, zaměřené na jemnou motoriku ( stříhání v kombinaci s motivem vody )
- Pokusy s vodou smyslové vnímání: Chuť ( chuťová rozmanitost, máta, okurka, jahoda ) – ochutnávka
Sluch – tekoucí voda, déšť, vlnobití, zvuky lodí
- Pravidla správného koupání a otužování
- Jmenování vodních živočichů
- Opakování poč.řady 1-5,
- 10 základních barev
- Jak se pere prádlo?
HUDEBNÍ ČINNOSTI
- Poslech: B. Smetana – Vltava ( zkrácená verze příběhu, víly, měsíc, polka, hon lovců…)
- Píseň: Tři citrónky
- Rytmizace – orffovy nástroje
LITERÁRNÍ ČINNOSTI
- Báseň: F. Hrubín – Ve vaně ( Teplá voda, kousek mýdla, od vlásků, až po chodidla. Přes heboučká zádíčka, umyji tě maličká )
- Čtení z knihy: Lenka a Terezka v podivuhodném světě vody
VÝTVARNÉ A PRACOVNÍ ČINNOSTI
- Stříhání, lepení z modré textilie – motorika
- Skládání – lodička
- Skupinová práce – koloběh vody v přírodě
- Malování prstem do písku ( vlny, kapky, potok )
LOGOPEDICKÁ CHVILKA
- Opakování hlásek
- Správný nádech a výdech
- Sluchová percepce – Hra na šeptanou – sluchové rozlišení slov s tematikou – voda ( parník, kapka, led, moře, rybník…)
EVVO –
2.1.2. Poznávání přírody v její rozmanitosti a kráse
2.1.1.3. Prohlížení encyklopedií a diskuse ve třídě
POUČENÍ O BEZPEČNOSTI DĚTÍ – Bod č. 6., 7.