Návrh vzdělávacích činností na týden 22.5. – 26. 5. 20023

Návrh vzdělávacích činností na týden 22.5. – 26. 5. 20023

TÉMA: Všechno kvete, máj – lásky čas

PODTÉMA: Kapka vody – otevírání a čištění studánek, potoků, řek, koloběh vody v přírodě, vodní živočichové

Cíl:  Pochopit, že bez vody by nebyl život a je potřeba, s ní šetřit

KOMUNITNÍ KRUH

  • Aktivně naslouchat druhému
  • Hra na učitele: Jednoduše představte, jak si myslíte, že se čistí voda, aby byla pitná?
  • Přiměřeně věku, pochopit koloběh vody v přírodě
  • Na panence nácvik šetrného sprchování, aktivní zapojení dětské skupiny
  • Rozhovor na téma: Moře
  • Kimovy hry

POHYBOVÉ ČINNOSTI

  • Vyjádření pohybu stuhou – Elán: Voda, čo ma drží nad vodou
  • Míčové hry, během pobytu venku: Na Jelena, Na Ludvíka, Na babu, Škatulata…
  • Za pěkného počasí – každodenní výlety s baťůžkem

ROZUMOVÉ DOVEDNOSTI

  • Práce s lupou: kapka vody ( z kohoutku ), z rybníka ( drobní živočichové )
  • Audio – video: Projekt Veolia 9minutové pásmo, čistírna odpadních vod
  • Pracovní listy, zaměřené na jemnou motoriku ( stříhání v kombinaci s motivem vody )
  • Pokusy s vodou smyslové vnímání: Chuť ( chuťová rozmanitost, máta, okurka, jahoda ) – ochutnávka

Sluch – tekoucí voda, déšť, vlnobití, zvuky lodí

  • Pravidla správného koupání a otužování
  • Jmenování vodních živočichů
  • Opakování poč.řady 1-5,
  • 10 základních barev
  • Jak se pere prádlo?

HUDEBNÍ ČINNOSTI

  • Poslech: B. Smetana – Vltava ( zkrácená verze příběhu, víly, měsíc, polka, hon lovců…)
  • Píseň: Tři citrónky
  • Rytmizace – orffovy nástroje

 

LITERÁRNÍ ČINNOSTI

  • Báseň: F. Hrubín – Ve vaně ( Teplá voda, kousek mýdla, od vlásků, až po chodidla. Přes heboučká zádíčka, umyji tě maličká )
  • Čtení z  knihy: Lenka a Terezka v podivuhodném světě vody

VÝTVARNÉ A PRACOVNÍ ČINNOSTI

  • Stříhání, lepení z modré textilie – motorika
  • Skládání – lodička
  • Skupinová práce – koloběh vody v přírodě
  • Malování prstem do písku ( vlny, kapky, potok )

LOGOPEDICKÁ CHVILKA

  • Opakování hlásek
  • Správný nádech a výdech
  • Sluchová percepce – Hra na šeptanou – sluchové rozlišení slov s tematikou – voda ( parník, kapka, led, moře, rybník…)

EVVO

2.1.2. Poznávání přírody v její  rozmanitosti a kráse

2.1.1.3. Prohlížení encyklopedií a diskuse ve třídě

POUČENÍ O BEZPEČNOSTI DĚTÍ – Bod č. 6., 7.