Téma: Kluci a holky, jdeme do školky
Podtéma: Já a můj svět
Cíl: Seznamování s prostředím školky, pravidly soužití a režimem v MŠ. Osvojování si vztahů ve třídě, spolupráce a komunikace.
Činnosti komunikační a literární:
- Seznamování se – jména, značky, pozdravení se, přivítání
- Povídání o nás, školce a rodině
- Sdělování zážitků z prázdnin
- Seznamování se s pravidly a prostředím školky – třída, zahrada
- Četba: “Žirafí pohádky“ – I. Ričlová
- Básnička: „Šla žirafka do školky“
Činnosti pohybové a motorické:
- Cvičení v kruhu a na značkách podle vzoru, rovnovážná a balanční cvičení
- Hry s padákem
- Trénování chůze po schodech a orientace v prostoru
- Pohybová hra: „Domečky, Pan Čáp ztratil …“
- Relaxační chvilky
Činnosti výtvarné a tvořivé:
- Společná práce: „Já a školka“ – kresba (voskovky, tuš…)
- Dům: skládání z papíru a dokreslování detailů
- Žirafa: vystřihování, práce s prstovými barvami, dokreslování detailů
- Modelování, tiskání, manipulace s přírodninami
Činnosti hudební a rytmické:
- Rytmizace: vytleskávání jména a slov
- Opakování a osvojování známých a lidových písní, říkadel
- Nácvik písně: „Mámo, táto, my jsme třída žirafek…)
- Poslechová činnost: domácí zvuky
Činnosti poznávací a pozorovací:
- Pozorování změn v přírodě: na školkové zahradě i na procházce
- Práce s lupou
- Poznávání hraček a jejich umístění ve třídě – hmatová hra
Činnosti rozumové:
- Zkoumání přírodnin a jejich rozdílů – porovnávání velikostí, počtu, barev
- Práce s geometrickými tvary: skládání v celek a na části
- Orientace na obrázku: popis, hledání rozdílů a nesmyslů
Logopedické chvilky:
- Dechová a artikulační cvičení: “koník“
- Trénování motoriky mluvidel, jazyka, rtů a tváří
- Pojmenovávání věcí, činností a jevů kolem nás
Grafomotorické činnosti:
- Nácvik úchopu tužky, vhodného sezení u stolu a vedení linky na papíře
E.V.V.O: 2.1.4.5. Rozvíjení samostatnosti
2.1.1.1 Pozorování změn kolem nás
Bezpečnost :
1.Upozornit na nebezpeční místa v terénu, na školní zahradě, na cestě při vycházce,
- V umývárně nerozstřikovat vodu, neklouzat se a neběhat.
- Připomínat rizika úrazů a poškození při hrách, stravování a umývání
Ostatní: Přinesení trofeje z prázdnin (přírodnina, mapa, pohled, fotka…) – ne hračky