Téma: Zimní radovánky
Podtéma: Zima kolem nás – počasí, zimní sporty, masopust
Cíl: Seznámení dětí s druhy počasí a jejich správné pojmenování a přiřazení piktogramu
Seznámení s druhy zimních sportů a k tomu potřebným vybavením
Seznámení s tradicí masopustu
Společné vzdělávání a sdílení v ranním kruhu:
- Sdělování zážitků z víkendu
- Počasí a kalendář: určování dne, měsíce a ročního období, ukázka piktogramů počasí
- Sporty: druhy a k nim odpovídající vybavení
- Masopust: druhy masek, tradice
Výtvarné a pracovní činnosti:
- Bruslení na ledě: voskovka, inkoust, zmizík, dokreslování detailů
- Počasí: tiskátka, lepení detailů
- Krmítko pro ptáčky v zimě
- Brusle: vodové barvy, voskovky
- Lyže: společná práce: lepení ornamentů, vybarvování dle fantazie
- Masopustní masky: vystřihování, vybarvování dle fantazie
Tělesné a pohybové činnosti:
- Pohybová hra: „baba“ – Mrazík, Ledové kry
- Cvičení podle vzoru, cvičení prvků Tai-chi, cvičení s padákem
- Překážková dráha: přeskok, průlez, převaly, slalom…
- Trénink relaxace
Hudební činnosti, básničky a říkanky:
- Nácvik písničky: “Zima tu je…“Sněhové vločky…, Masopust…“
- Básničky: „Jak peřina za peřinou…, Krmítko…, Masopustní veselice…“
- Říkadla spojená s pohybem (Žába leze…)
Logopedická chvilka, trénink mluvidel:
- Gymnastika jazyka, rtů a tváří: stěrač, boulička, malíř, balónek…
- Artikulační dovednosti: Cililink, mňau, brrr, fííí…
- Dechové cvičení: prodloužený výdech (brčko, foukání do papíru…)
- Sluchový trénink: opakování slyšeného slova, rozdíly ve slovech
- Rýmy: led- med…(tvoření, rozlišování…)
Činnosti pro nejstarší předškoláky:
- Předmatematické představy: opakování početní řady 1 – 5 – 10, před – za – vedle, zástup – řada; menší – větší – stejně
- Předčtenářské činnosti: zrakové rozlišování písmen, přikládání písmen podle vzoru, pravo-levá orientace, hledání rozdílů v obrázcích
- Grafomotorika: nácvik správného úchopu tužky a sezení u stolu, grafomotorický tvar: horní oblouk (kopec), vlna (kopce)
EVVO: 2.1.2.1 Seznámení se s neživou přírodou a jejími vlastnostmi
2.1.1.2 Návrat k tradicím (masopust)
Bezpečnost: Chodit ze schodů pomalu, nestrkat se. Připomínat rizika úrazů a poškození při hrách, stravování a
mytí.
Ostatní: BÍLÝ DEN: Dne 1. si uděláme bílý den – nechť přijdou děti v bílém oblečení.
23. 1. Pečení „sněhuláků“ ve třídě (práce s kynutým těstem)
Opakování barev
KRMÍTKO
Na krmítko přileť ptáčku, Vem semínko do zobáčku. Zima jistě dlouhá bude, Sníh už leží téměř všude. Nemusíš mít obavu, Tady najdeš potravu. |
|
KDYŽ PADÁ
Když padá snížek z nebe, Tělěíčko mě zebe. Vločky padaj‘ do ticha, My nasazujem‘ kulicha. |
|
JAK PEŘINA ZA PEŘINOU
Jak peřina za peřinou Po obloze mraky plynou. Pár těch peřin puklo mrazem Peří se z nich sype na zem.
|