Návrh výchovně vzdělávacích činností v období 5.2. – 16.2.2024

Téma: Mrzne až praští
Podtéma: JÁ človíček (lidské tělo, zdraví a nemoc)

Cíl:

  • seznamování se s tím, jak funguje lidské tělo, popis a pojmenování jeho částí
  • získávání povědomí o zdravém životním stylu, osobní bezpečnosti a zdraví
  • rozšiřování slovní zásoby, procvičování lokomočních a rozumových dovedností

Činnosti komunikační a literární:

  • pojmenovávání a popisování – lidské tělo, sluchové vnímání a naslouchání
  • používání sloves, podněcování stavby souvětí, otázky a odpovědi
  • zapamatování a reprodukce básniček a říkanek

Činnosti pohybové a motorické:

  • provlékání, navlékání, vkládání, součinnost obou rukou, vizuomotorická koordinace
  • pohyb po zvýšené a nakloněné rovině, skluz, hod jednoruč
  • rovnovážné a posilovací cvičení, kříživé pohyby, automasáž – dlaň, chodidlo, hlava…

Činnosti výtvarné a tvořivé:

  • aktivity na téma JÁ človíček – obkreslování, otiskávání, stylizace, zachycení pohybu, modelování
  • zapouštění barev – Oko
  • koláž, práce s vlnou

Činnosti hudební a rytmické:

  • rytmizace říkadel, sluchová paměť
  • udržování rytmu a tempa – vyťukávání, vytleskávání
  • poslechová činnost – rozlišování zvuků
  • nálada v hudbě, nácvik písniček s doprovodem hry na tělo – Hlava, ramena; My dáme ruku

Činnosti poznávací a pozorovací:

  • objevování souvislostí, příčina a důsledek
  • prohlížení encyklopedií, model kostry
  • pozorování pod lupou a mikroskopem

Činnosti přemýšlivé:

  • porovnávání velikosti a počtu, párové části těla, souměrnost
  • vnímání prostoru, prostorová představivost, orientace v tělním schématu, pravá a levá
  • člověk a voda, co je zdravé

Logochvilky:

  • artikulační a dechová cvičení, sluchové, hmatové a zrakové poznávání a rozlišování
  • přechylování, opaky, zdrobněliny, synonyma, homonyma
  • tempo a rytmus v řeči

Grafochvilky:

  • kroužení, vlny a smyčky (předškoláci)
  • správný úchop a posazení při kresbě, vedení linky

E.V.V.O.

  • 2.1.1.1. – změny v přírodě
  • 2.1.1.3. – uvědomění si potřeb pro život
  • 2.1.4.2. – já a svět

Poučení o bezpečnosti…

  •    1. upozornění na nebezpečná místa v terénu, na školní zahradě (pozornost při chůzi)
  •   7. opatrnost při manipulaci s některými předměty
  •   9. chodit ze schodů pomalu s odstupem
  • 10. v umývárně nerozstřikujeme vodu, bez klouzání a běhání

 

6. února 2024  – divadelní představení
12. února 2024 – příprava ovocného salátu
14. února  2024 – průvod v maskách