Téma: Mrzne, až praští
Podtéma: Povolání, Materiály kolem nás
Cíl: Seznámení s materiály kolem nás a druhy povolání
Společné vzdělávání a sdílení v ranním kruhu:
- Sdělování zážitků z víkendu: co jsme dělali, zažili (vyprávění)
- Kalendář – sdělení dne, měsíce a ročního období
- Počasí – určování dle aktuálního stavu počasí venku, vhodné pojmenování (zataženo, polojasno…) a výběr vhodného piktogramu (na nástěnce)
- Povolání – spojené s určitými materiály pracují (dřevo – truhlář…)
- Materiály – dřevo, kov, sklo, papír, plast a výrobky z nich; jejich vlastnosti (měkký, studený, ohebný)
Výtvarné a pracovní činnosti:
- Šaty: práce s látkou – stříhání a lepení na papír
- Dřevěný objekt: lepení dřevěných prvků dle fantazie
- Koláž: z různých materiálů – papír, plast, dřevo…
- Modelování z keramické hlíny: „medaile“
- Hmatový box: poznáváme předměty podle hmatu
Tělesné a pohybové činnosti:
- Cvičení na značkách: rozvíjení obratnosti a dovedností, protahování a posilování, práce s dechem, cvičení na prevenci vadného držení těla a prevence plochonoží.
- Cvičení s cihličkami na značkách, cvičení prvků Tai-chi: přípravné cviky – „voda, kohout, drak, houpání…“
- Pohybové hry (PH): „Na kováře…“
- Relaxace – trénink uvolnění
Hudební činnosti, básničky a říkanky:
- Seznámení s písničkou:“Já do lesa nepojedu…“, „Pekař peče housky…“
- Básnička: „Kovej kovej kováříčku… Různé věci tady máme…“,
- Zkoumání zvuků: chřestidla, rumba koule,bubínek, tamburína… a manipulace s nimi – udržení rytmu – druh materiálu
- Rytmizace: hudební doprovod – Orffovy nástroje, pleskání, tleskání
- Opakování říkadel a jednoduchých básniček (Myši chodí velmi tiše, Žába leze, Paci paci…)
- Zvuky – sluchové rozlišování určitých zvuků předmětů, opakování slyšeného slova
- Poslech písně: „Dělání, dělání…“
Logopedická chvilka, trénink mluvidel, sluchové rozlišování:
- Gymnastika mluvidel: trénink pohyblivosti jazyka, tváří a rtů (boulička, stěrač, koník, malíř…)
- Dechová cvičení – správný nádech nosem a trénink prodlouženého výdechu (foukání do balónků )
- Sluchové rozlišování: stejná – nestejná slova (myš – mys…), poslech zvuků kolem nás, práce s Orffovými nástroji
- Rozdělování slov na slabiky, určování počáteční a koncové hlásky
Dokončování slov podle významu a obrázku (DŘE-VO…)
Činnosti pro nejstarší předškoláky:
- Předmatematické představy: počítání prvků 1 – 10; rozdělování na „více – méně – stejně“
- Předčtenářské činnosti: rozlišování písmen a přiřazování stejných k sobě, práce s textem
- Grafomotorika: nácvik správného úchopu tužky, grafický tvar – vodorovná a šikmá čára; znázorňování grafických tvarů do písku – pískovnička
EVVO: 2.1.2.1 Seznámení se s neživou přírodou a jejími vlastnostmi
2.1.4.2. Uvědomit si, jak „já“ můžu pomoct životnímu prostředí kolem sebe
Bezpečnost: Připomínat rizika úrazů a poškození při hrách, stravování a umývání
Ostatní: Návštěva kovářské dílny spojená s procházkou městem
Pečení housek
V týdnu od 19. – 23.2. 2024 bude provoz ve třídě od 8:00 – 15:30 či podle potřeby MŠ pro zajištění provozu v čase jarních prázdnin ZŠ Jílové u Prahy. Provoz ve třídě bude pro každý den upřesněn na dveřích naší třídy. Děkujeme za pochopení.
BÁSNIČKY
RŮZNÉ VĚCI
Různé věci tady máme,
hned se na ně podíváme.
Děti, pěkně hledejte
a to, co je z …(materiál), rychle najděte.
KOVEJ
Kovej kovej kováříčku
okovej mi mou nožičku.
Okovej mi obě,
zaplatím já tobě.