Návrh výchovně vzdělávacích činností v období 4.3. – 15.3.2024

Téma: Jaro ťuká na vrátka
Podtéma: Sluníčko se protahuje (příroda se probouzí, měsíc knihy, Mořena)

Cíl:

  • pozorování a poznávání změn v přírodě, hledání souvislostí a spojitostí
  • podněcování zájmu o vědění, knihy a informace
  • seznamování se s novými výtvarnými technikami
  • posilování záměrné pozornosti a trpělivosti (dokončování započatého)

Činnosti komunikační a literární:

  • otázky a odpovědi, rozvíjení slovní zásoby (přídavné jména, příslovce)
  • dokončování vět a příběhů; obrázkové čtení, neverbální komunikace, jarní říkadla a básničky
  • četba Hejásek a Jujdásek (M. Zinerová), Chaloupka na vršku (Š. Váchová), Příhody králičích kluků (O. Elmannová)

Činnosti pohybové a motorické:

  • chůze do a ze schodů se střídáním nohou, pohyb v terénu a na nakloněné rovině
  • variace skoků, hodů, překážková dráha, pohybové hry
  • přebírání a manipulace s přírodninami, navlékání, vtlačování, motorické labyrinty, součinnost obou rukou

Činnosti výtvarné a tvořivé:

  • jarní dekorace a zápichy, hra s barevnou škálou
  • sluníčko – mozaika – společná práce
  • sněženky – skládání, kresba – překrývaná voskovka
  • čáp na komíně, kočičky – tisk prstovými barvami
  • tráva – stříhání

Činnosti hudební a rytmické:

  • Volám tě sluníčko – hudební echo, Jaro, Bledule, Popěvky
  • poslechová činnost – zvuky ptactva, A. Vivaldi – Jaro
  • melodie vzestupná a sestupná, solmizační slabiky (předškoláci)
  • vytleskávání – rytmické celky – sluchová paměť

Činnosti poznávací a pozorovací:

  • pozorování při vycházkách (počasí, sluneční svit, pučení, jarní zahrádky)
  • činnosti v jarní zahradě
  • zkoumání pod mikroskopem a lupou
  • potřeby pro život (slunce, voda, živiny)

Činnosti přemýšlivé:

  • porovnávání velikosti, počtu a barev, dějová posloupnost (fáze růstu a rašení rostlin)
  • zrakové a sluchové rozlišování (detail, rozdíl, stíny)
  • synonyma, antonyma a absurdity
  • orientace v čase a prostoru (pojmologie, předložkové vazby)

Logochvilky:

  • dechové, fonační a artikulační cvičení (správnost a plynulost nádechu a výdechu)
  • sluchová analýza a syntéza slov – předškoláci
  • tempo a síla řeči

Grafochvilky:

  • kroužení, elipsa, svislé a lomené čáry, slza
  • přiměřený tlak na kresebné náčiní, správné posazení a úchop

E.V.V.O.

  • 2.1.1.1. – změny v přírodě
  • 2.1.1.3. – uvědomění si potřeb pro život
  • 2.1.4.2. – já a svět

Poučení o bezpečnosti…

  •    1. upozornění na nebezpečná místa v terénu, na školní zahradě (pozornost při chůzi)
  •   7. opatrnost při manipulaci s některými předměty
  •   9. chodit ze schodů pomalu s odstupem
  • 10. v umývárně nerozstřikujeme vodu, bez klouzání a běhání
  • 11.  bezpečnost při hrách

 

5. března 2024 návštěva knihovny
12. března 2024 svatý Řehoř
14. března 2024 dílnička pro rodiče
březen = měsíc knihy