Návrh vzdělávacích činností na období 11.3 – 29.3. 2024

Návrh vzdělávacích činností na období od 11.3.–29. 3. 2024

Téma měsíce: Jaro ťuká na vrátka, Velikonoce

Podtéma: Příroda se probouzí, březen měsíc knihy, zvířátka a jejich mláďátka, Velikonoce – svátky jara

Cíl: Seznámit děti se změnami v přírodě, pozorovat a poznávat je, podporovat u dětí zvídavost, pozitivní vztah ke knihám, seznámit děti s tradicemi velikonočních svátků

           

KOMUNITNÍ KRUH:

  • Povídání o prožitém víkendu
  • Kalendář, počasí, části dne
  • Myšlenková mapa, asociace – březen-co se děje s přírodou, jak můžeme ztvárnit…
  • Zvířátka a jejich mláďátka (v lese, na poli, statku, v ZOO)
  • Moje nejoblíbenější kniha, kouzlo pohádek – seznámení, vyprávění podle obrázků
  • Velikonoce – tradice, pranostiky, proč je slavíme

POHYBOVÁ ČINNOST:

  • Cvičení v přírodě – procházky po okolí, běh v nerovném terénu
  • Cvičení s kytičkami, se šátky
  • Poskoky snožmo, jednonož
  • Protahovací cvičení, básničky s pohybem
  • Překážková dráha
  • PH- „Uvíjíme věneček ze všech našich kytiček“ a další
  • Jemná motorika- uzlování – spojit dva provázky

ROZUMOVÉ ČINNOSTI 

  • Jazykové dovednosti: určování první hlásky ve slově, pojmenovat charakteristické vlastnosti (dlouhý, široký…)
  • Početní představy-určování polohy (nahoře, dole, pod, nad, v, vedle…), dějová posloupnost – příběh, orientace v prostoru – záhon kytiček (čtvercová síť)
  • Zrakové vnímání – optická diferenciace – vyhledávání stejných dvojic, stíny
  • Sluchové vnímání – shodná x neshodná slova
  • Grafomotorika – kruhové cviky, vodorovné, svislé, šikmé čáry, klubíčka, PL

VÝTVARNÉ A TVOŘIVÉ ČINNOSTI:

  • Výzdoba jídelny
  • Výzdoba třídy – knižní koutek
  • Jarní dekorace
  • Sněženka, kandík psí zub – skládání, stříhání, lepení,
  • Jarní osení se zápichem
  • Výroba knížky – skládání děje
  • Omalovánky a PL k danému tématu

HUDEBNÍ ČINNOSTI:       

  • Básně „Návrat“, „Velikonoční koleda“,
  • Písně: „Jaro dělá pokusy“, „Jednou se sluníčko probudilo“, „Jaro vítej nám“, opakování lidových písní

PŘEDČTENÁŘSKÉ ČINNOSTI:

  • Klasické české pohádky- dramatizace, převyprávění pohádky, skládání příběhu
  • „dokreslování obrazu“ a počátečního písmena slova víčky – červená řepa, Koblížek

LOGOPEDICKÉ CHVILKY

  • gymnastika mluvidel, velikonoční pohádka – artikulační cvičení, dechová cvičení -foukání do peříčka

OSTATNÍ

  • EVVO:
    • 1.1.1 – Umožňovat dětem každodenní kontakt s přírodou a tím upevňovat jejich zájem o životní prostředí
    • 1.4.3 – Rozvíjet dovednosti s pěstováním
  • BEZPEČNOST:
    • bod č. 10 – V umývárně nerozstřikovat vodu, neklouzat se, neběhat, na vodu na zemi upozornit učitelku, která zajistí úklid.
    • bod č. 14 – Seznámení dětí se zásadami dopravních situací, přecházení po silnici apod.
  • návštěva knihovny
  • 27. 3. od 16 hod. velikonoční tvoření na zahradě MŠ