Téma: Jaro ťuká na vrátka
Podtéma: Velikonoce – svátky jara
Cíl: Seznámení dětí se symboly a zvyky Velikonoc, výroba dekorací, opakování pojmenování barev
Společné vzdělávání a sdílení v ranním kruhu:
- Vyprávění o zážitcích z víkendu: trénink řeči – mluvení celou větou, reagování na otázky
- Velikonoce: sdělování symbolů
- Počasí: určování podle aktuálního stavu, přiřazení piktogramu; kalendář: opakování dne – měsíce a ročního období
- Barvy: odpovídající názvy a opakování druhů barev
Výtvarné a pracovní činnosti:
- Morena: společná práce
- Vrba: společná práce, práce s papírem, lepidlem, dekorování dle fantazie
- Vajíčka: barvení, dekorování
- Zajíčci, vajíčka, ovečky: zápich – vystřihování, lepení, práce s papírem, lepidlem
- Osení: manipulace se semínky, hlínou, zalévání (péče o květiny, semínka)
- Pokus s vejcem: „gumové vejce“
Tělesné a pohybové činnosti:
- PH: „Zajíček ve své jamce…“, „Koukám po vajíčku, mělo barvu barvičku…“
- Cvičení s padákem, s reakcí na signál – hudební doprovod, Orffovy nástroje, prvky Tai-chi, cvičení s míčky – stoj, sed, leh
- Balanční cvičení
- Trénink relaxace, uvolnění
Hudební činnosti, básničky a říkanky:
- Poslech: Čtvero ročních období – Jaro (A. Vivaldi), „Vrby se nám zelenají…“
- Nácvik písničky:“ Ťuk – Ťuk…“, „Běžela ovečka…“
- Nácvik básniček, říkadel a koled k Velikonocům
- Manipulace s Orffovými nástroji
Logopedická chvilka, trénink mluvidel, čtenářské činnosti:
- Čtení pohádky: „Chaloupka na vršku“, „Jaro je tu“
- Gymnastika mluvidel a tváří – pohyby jazykem: “kladívko, stěrač, malíř, boulička, tygr…“
- Sluchové rozlišování: stejné – jinak znělé (Ťuk – tuk…), rozlišování zvuků
Činnosti pro nejstarší předškoláky:
- Předmatematické představy: pravo-levá orientace, před – za – u – vedle- nad – pod: předložky spojené s prostorovou orientací; počty prvků 1-10
- Předčtenářské činnosti: vyhledávání písmen v nápisech, skládání písmen podle vzoru
- Grafomotorika: psaní v písku podle vzoru, uvolňování horní končetiny a trénink tvarů: ovál, šikmá čára
- Pracovní listy: zrakové rozlišování, figura v pozadí, bludiště, spojovačky
EVVO:2.1.1.2. Návrat k tradicím
2.1.2 Poznávání přírody v její rozmanitosti a kráse
Bezpečnost: Chodit ze schodů pomalu a s odstupy, nestrkat do sebe zezadu
Ostatní: Uděláme si BAREVNÝ týden: 25.3. MODRÉ PONDĚLÍ, 26.3. ŽLUTÉ ÚTERÝ, 28.3. ZELENÝ ČTVRTEK. Kdo z dětí chce, nechť přijde v tyto dny v uvedené barvě.