Návrh výchovně vzdělávacích činností v období 2.4. – 12.4.2024

Téma: Jaro je tu!
Podtéma: Mláďátka (na statku, v lese, na poli)

Cíl:

  • osvojování si rolí (dramatický projev), vyjádření gesty a mimikou, neverbální komunikace
  • podněcování spontánního vyjadřování a tvořivosti
  • seznamování se a pojmenovávání zvířat a členů jejich „rodiny“

Činnosti komunikační a literární:

  • malované a veršované pohádky, obrázkové čtení
  • rozšiřování slovní zásoby, intonace v řeči
  • dramatizace pohádek – O kůzlátkách, Boudo budko, Tři prasátka
  • četba: Kuře Cupity (M. Nesvadba), Pohádky ze statku

Činnosti pohybové a motorické:

  • provlékání a proplétání, motorické labyrinty, cvičení koordinace oko a ruka
  • pohyb v terénu, překonávání překážek, válení sudů, rovnováha, kříživé pohyby
  • cvičení s padákem a pohybové hry

Činnosti výtvarné a tvořivé:

  • ovečky s jehňátky – vystřihování, namotávání, lepení, překrývaná voskovka
  • kuřátka – suchý pastel, odmývaná klovatina
  • prasátka, koníci – papírové loutky
  • statek – společná práce – koláž, tupání

Činnosti hudební a rytmické:

  • ozvěna v hudbě, melodie vzestupná a sestupná, melodizace říkadel
  • Když jsem já sloužil, Na tom našem dvoře – melodická smyčka, sluchová paměť
  • Já mám koně, Krávy, krávy – písnička se zvuky a pohybem
  • poslechové činnosti: P. Musorskij – Tanec kuřátek

Činnosti poznávací a pozorovací:

  • vycházky s pozorování, objevování pod lupou a mikroskopem
  • vývojová řada – od vajíčka ke slepičce
  • zvířecí rodiny, dělení – savci, ptáci, plazi

Činnosti přemýšlivé:

  • přiřazování, třídění, skládání obrázků z více částí, zrakové vnímání – překrývání
  • hry s počtem a velikostí – porovnávání
  • zrakové a sluchové rozlišování – detail, nesmysl
  • kdo kam patří, a proč – mláďata

Logochvilky:

  • procvičování hybnosti mluvidel, součinnost jazyka a zubů, tonus jazyka
  • sluchové poznávání – zvuky zvířat
  • správný nádech, zadržení dechu, plynulost výdechového proudu

Grafochvilky:

  • oblouk s odrazem, plynulost linie
  • kroužení, lomená čára, kreslení do písku

E.V.V.O.

  • 2.1.1.1. – změny v přírodě
  • 2.1.1.3. – uvědomění si potřeb pro život
  • 2.1.4.2. – já a svět – živá příroda, chovatelství

Poučení o bezpečnosti…

  •    1. upozornění na nebezpečná místa v terénu, na školní zahradě (pozornost při chůzi)
  •   7. opatrnost při manipulaci s některými předměty
  •   9. chodit ze schodů pomalu s odstupem
  • 10. v umývárně nerozstřikujeme vodu, bez klouzání a běhání

 

keramikování – truhlíky
10.4. 2024 divadelní představení v MŠ