Návrh výchovně vzdělávacích činností v období 29.4. – 3.5.2024

Téma: Všechno kvete, máj – lásky čas
Podtéma: Čarodějnice, všechno kvete

Cíl:

  • osvojování poznatků o tradicích a zvycích
  • pozorování kvetoucích rostlin, získávání povědomí o jejich významu

Činnosti komunikační a literární:

  • říkadla, zaklínadla, čarování a kouzlení
  • hra s citoslovci, popis činnosti, postupu
  • četba: Čarodějnice Eulálie (Z. Pospíšilová)

Činnosti pohybové a motorické:

  • motorické labyrinty, vtlačování, vkládání, hra s přírodninami
  • cvičení s náčiním a pomůckou (správné držení)
  • překážková dráha, slalom

Činnosti výtvarné a tvořivé:

  • vybarvování podle předlohy, barevný kontrast
  • čarodějnice – prostorové pojetí, společná (skupinová) práce
  • kocour – vystřihování

Činnosti hudební a rytmické:

  • říkadla, rytmizace a pulzace
  • dynamika a napětí v hudbě – poslech: A. Dvořák – Rusalka
  • písničky a básničky k tématu

Činnosti poznávací a pozorovací:

  • vlastnosti a rozlišnost povrchu věcí
  • zapouštění, míchání barev – lektvary
  • stavba květu

Činnosti přemýšlivé:

  • opaky, rozdíly, nesmysly, reverzní tvary
  • porovnávání velikosti, délky a počtu

Logochvilky:

  • hlasitost a síla mluveného projevu
  • hybnost jazyka, hospodaření s dechem

Grafochvilky:

  • uvolnění pletence horní končetiny
  • šikmá a lomená čára, osmičky (předškoláci)

E.V.V.O.

  • 2.1.1.2. – zvyky a tradice
  • rozmanitost živé přírody

Poučení o bezpečnosti…

  •    1. upozornění na nebezpečná místa v terénu, na školní zahradě (pozornost při chůzi)
  •   7. opatrnost při manipulaci s některými předměty
  •   9. chodit ze schodů pomalu s odstupem
  • 10. v umývárně nerozstřikujeme vodu, bez klouzání a běhání

 

29.4.2024 – čarodějnický rej (MŠ 17:00 h.)