Návrh vzdělávacích činností na měsíc květen

2. 5. 2024

Téma: Všechno kvete, máj – lásky čas

Podtéma : Svátek matek, Rozkvétají stromy, keře a květiny, Hmyz – pilný jako včelka, Kapka vody – otevírání a čištění studánek, potoka řek , koloběh vody v přírodě, vodní živočichové

Cíl : seznámení dětí se změnami v přírodě, pozorování, naučit děti poznávat a pojmenovávat hmyz, posílit vztah dítěte k přírodě, pojmenování členů rodiny

Společně vzdělávací a sdílení v ranním kruhu:

  • Pozorování přírody, všechno kvete
  • Povídání o mamince – svátek matek
  • Stromy, keře, květiny – pozoruj a vyprávěj
  • Voda – diskuze na téma voda, k čemu je důležitá, jak jí chránit
  • Kimova hra
  • Povídání o členech rodiny

Výtvarná a pracovní činnost :

  • Výroba dárečků pro maminky
  • Tvorba přísní
  • Společná práce – včelí úl, včelky
  • Společná práce – voda a její obyvatelé
  • Pozorování přírodnin a hmyzu mikroskopem, lupou
  • Tematické omalovánky

Tělesně a pohybové činnosti:

  • Vstávej semínko holala…….
  • Rozcvička s míčem, koordinace pohybů
  • Cvičení v sokolovně, cvičení s nářadím, překážková dráha
  • Cvičení na zahradě
  • PH- Zakuklená housenka, Zlatá brána, Na sochy
  • Cvičení s hudbou- Včelka Mája, Mravenčí ukolébavka,

Hudební činností, básničky a říkadla:

  • Poslech Vivaldi – čtvero ročních období
  • Hry na hudební nástroj
  • Básnička pro maminky
  • Poslech skladby: Nikolaj R. Korsakov- Let čmeláka

Logopedická cvičení :

  • Práce s dechem
  • Artikulační cvičení
  • První poslední hláska
  • Zvuky zvířat

Činnosti pro předškoláky :

  • Pracovní listy k tématu
  • Předmatematické cvičení
  • Určování méně-více
  • Hra na rozvoj paměti

ICT

  • robo včelka
  • Kamínky
  • Trasování
  • Mikroskop

 

Ostatní :

13.5. – dravci

23.5. – divadlo Jak šli indiáni za sluncem

23.5. Výlet do Botanicus

27.5. čajovna od 17hodin

 

E.V.V.O.

2.1.1.1. – Vést děti ke kladnému vztahu k přírodě

2.1.2.3.-Seznámení se s ekosystémem louky

2.1.4.3.-Rozvíjet u dětí zkušenost s pěstováním

Bezpečnost:

  • Upozornit na nebezpečná místa v terénu, na školní zahradě a vycházkách
  • V umývárně nerozstřikovat vodu, neklouzat se a neběhat, na vodu upozornit učitelku
  • Nelézt na kryty topení, parapety a nábytek