Návrh vzdělávacích činností v období 16.9. – 27.9.2024

Návrh vzdělávacích činností v období 16.9. – 27.9.2024

TÉMA: Kluci a holky, jdeme do školky

PODTÉMA: Společně tvoříme třídní pravidla, Pod jednou střechou – věci denní potřeby, hračky, naše třída

CÍL: Diskutovat a navrhnout konkrétní pravidla pro třídu, Procvičit si dodržování pravidel, Rozpoznat a pojmenovat věci denní potřeby a hračky, Podporovat schopnosti spolupráce a komunikace, rozvíjet základní dovednosti v oblasti organizace a osobní zodpovědnosti, Rozvoj slovní zásoby, Rozvíjet kreativitu a představivost, Rozvoj prostorové orientace a schopnosti udržovat pořádek, Zvyšování povědomí o osobní odpovědnosti, Rozvoj komunikačních dovedností a sebevyjádření

 

KOMUNITNÍ KRUH

  • Diskuze na téma pravidla – co jsou a na co je potřebujeme (např. pravidla doma, v pohádkách)
  • Navrhování vlastních pravidel pro naši třídu
  • Diskuze o tom, co vše používáme každý den (oblečení, hygienické potřeby, apod.).
  • Co jsou to hračky? Jaké hračky máme a jak nám pomáhají hrát si a učit se
  • Jak vypadá náš domov? Co všechno máme doma? Jaké jsou naše rodiny?

POHYBOVÉ ČINNOSTI

  • Cvičení s overbally, šátky
  • Cvičení s míčem
  • Cvíčení na lavičce
  • Protahování těla s říkankami
  • Joga pro děti
  • Tanec na dětské písně
  • Vycházky

HUDEBNÍ A LITERÁRNÍ ČINNOSTI

  • Pohádka s porozuměním
  • Básnička
  • Hra na orffovy nástroje
  • Zpěv s klavírním doprovodem
  • Poslech dětských písní

VÝTVARNÉ A PRACOVNÍ ČINNOSTI

  • Plakát – naše třídní/školková pravidla
  • Práce s lepidlem, nůžkami
  • Pracovní listy – správný úchop tužky
  • Vytvoření vlastní hračky
  • Mapa třídy
  • Vizuální plán dne (převlékání, hraní, jídlo, spánek)
  • obrázek svého domova a rodiny

ROZUMOVÉ ČINNOSTI

  • Hraní rolí – pravidla
  • Hraní rolí, kde si děti vyzkouší různé denní činnosti (např. mytí rukou, příprava jídla)
  • Barvy
  • Tvary
  • Kalendář – dny v týdnu, měsíce v roce, roční období

ICT

  • Interaktivní tabule
  • BeeBot
  • Roboliška

LOGOPEDICKÁ CHVILKA

  • Gymnastika jazyka a mluvidel
  • Hlásky a, e, i , o, u

 

BEZPEČNOST DĚTÍ

Bod č. 13. – Nelézt a nechodit do neosvětlených místností, schodišť a skladů – nebezpečí pádu věcí

Bod č. 12. Nelézt na kryty (ústředního topení), na parapety, nábytek

 

EVVO

2.1.1.3. – Uvědomění si základních potřeb pro život

2.1.4.1. – Umožňovat dětem každodenní kontakt s přírodou a tím upevňovat jejich zájem o životní prostředí