Návrh vzdělávacích činností na období 30. 9. – 11. 10. 2024

Návrh vzdělávacích činností na období 30. 9. – 11. 10. 2024

TÉMA: PODZIM MALUJE

PODTÉMA: Kouzla podzimu – změny v přírodě, oblékání, Zvířátka na podzim, ptáci odlétají

CÍL: Seznámit děti se změnami v přírodě během podzimu, migrací ptáků a životem zvířátek v tomto období, Podpořit rozvoj motoriky a kreativního myšlení, Naučit děti správně se oblékat podle počasí, Udržovat příjemnou atmosféru a podněcovat spolupráci mezi dětmi, Podporovat děti ve vyjadřování svých pocitů a názorů,

 

KOMUNITNÍ KRUH

  • Diskuze o tom, jak se mění příroda – listy, počasí
  • Diskuze o tom, co děti vidí venku a co se změnilo od léta
  • Třídění podle tvaru, barvy a velikosti
  • Diskuzeoblečení – jaké potřebujeme na podzim (větrovky, šály, čepice).
  • Povídání o zvířatech jak se chovají na podzim, jak se zvířata připravují na zimu
  • Představení různých zvířátek, která žijí v lese na podzim (srnky, veverky, jeleni)
  • Povídání o ptácích, kteří odlétají na zimu (např. čápi, vlaštovky)

 

POHYBOVÉ ČINNOSTI

  • Vycházka do přírody: Děti si budou všímat změn (barevné listí, plody stromů)
  • Sběr přírodnin: kaštany, žaludy, barevné listy.
  • Hraní na zvířátka – děti si vyberou své oblíbené zvíře a předvedou jeho pohyby
  • Cvičení na nářadí (lavička)
  • Cviky s overbally
  • Tanec
  • Cvičení na zdravá chodidla, záda
  • Cvičení s padákem
  • Cvičení koordinace
  • Poskoky, skoky

 

HUDEBNÍ A LITERÁRNÍ ČINNOSTI

  • Pohádky o podzimu a jeho změnách, o zvířátkách
  • Zpěv písní k tématu
  • Básničky k tématu

 

VÝTVARNÉ A PRACOVNÍ ČINNOSTI

  • Malování nebo kreslení podzimní krajiny
  • Vytvoření koláže z přírodnin
  • masky oblíbených podzimních zvířat
  • Podzimní strom
  • Práce s lepidlem, nůžkami
  • Vytvoření „ptáčích hnízd“ z papíru a ptáčků
  • Pracovní listy (úchop tužky, tlak na podložku)

 

ROZUMOVÉ ČINNOSTI

  • Třídění podle tvaru, barvy a velikosti
  • Mozaika
  • Předmatematické představy – kostky
  • Didaktické hry

 

ICT

  • Interaktivní tabule
  • BeeBot
  • Roboliška

 

LOGOPEDICKÁ CHVILKA

  • Gymnastika jazyka a mluvidel
  • Opakování a, e, i, o, u
  • Hlásky m, b, p
  • Dechová cvičení

 

BEZPEČNOST DĚTÍ

Bod č. 1. – Upozornit na nebezpečná místa v terénu, na školní zahradě, na cestě na vycházky (pozornost při chůzi

Bod č. 2. – Nesahat na neznámé předměty, zejména injekční stříkačky a jehly, nelézt do zakázaných míst a prostorů, nelézt na stromy

 

EVVO

2.1.1.1. – Uvědomění si souvislostí mezi střídáním ročních období a změnami v přírodě

2.1.4.1. – Umožňovat dětem každodenní kontakt s přírodou a tím upevňovat jejich zájem o životní prostředí