Návrh vzdělávacích činností na období 30. 9. – 11. 10. 2024
TÉMA: PODZIM MALUJE
PODTÉMA: Kouzla podzimu – změny v přírodě, oblékání, Zvířátka na podzim, ptáci odlétají
CÍL: Seznámit děti se změnami v přírodě během podzimu, migrací ptáků a životem zvířátek v tomto období, Podpořit rozvoj motoriky a kreativního myšlení, Naučit děti správně se oblékat podle počasí, Udržovat příjemnou atmosféru a podněcovat spolupráci mezi dětmi, Podporovat děti ve vyjadřování svých pocitů a názorů,
KOMUNITNÍ KRUH
- Diskuze o tom, jak se mění příroda – listy, počasí
- Diskuze o tom, co děti vidí venku a co se změnilo od léta
- Třídění podle tvaru, barvy a velikosti
- Diskuze – oblečení – jaké potřebujeme na podzim (větrovky, šály, čepice).
- Povídání o zvířatech jak se chovají na podzim, jak se zvířata připravují na zimu
- Představení různých zvířátek, která žijí v lese na podzim (srnky, veverky, jeleni)
- Povídání o ptácích, kteří odlétají na zimu (např. čápi, vlaštovky)
POHYBOVÉ ČINNOSTI
- Vycházka do přírody: Děti si budou všímat změn (barevné listí, plody stromů)
- Sběr přírodnin: kaštany, žaludy, barevné listy.
- Hraní na zvířátka – děti si vyberou své oblíbené zvíře a předvedou jeho pohyby
- Cvičení na nářadí (lavička)
- Cviky s overbally
- Tanec
- Cvičení na zdravá chodidla, záda
- Cvičení s padákem
- Cvičení koordinace
- Poskoky, skoky
HUDEBNÍ A LITERÁRNÍ ČINNOSTI
- Pohádky o podzimu a jeho změnách, o zvířátkách
- Zpěv písní k tématu
- Básničky k tématu
VÝTVARNÉ A PRACOVNÍ ČINNOSTI
- Malování nebo kreslení podzimní krajiny
- Vytvoření koláže z přírodnin
- masky oblíbených podzimních zvířat
- Podzimní strom
- Práce s lepidlem, nůžkami
- Vytvoření „ptáčích hnízd“ z papíru a ptáčků
- Pracovní listy (úchop tužky, tlak na podložku)
ROZUMOVÉ ČINNOSTI
- Třídění podle tvaru, barvy a velikosti
- Mozaika
- Předmatematické představy – kostky
- Didaktické hry
ICT
- Interaktivní tabule
- BeeBot
- Roboliška
LOGOPEDICKÁ CHVILKA
- Gymnastika jazyka a mluvidel
- Opakování a, e, i, o, u
- Hlásky m, b, p
- Dechová cvičení
BEZPEČNOST DĚTÍ
Bod č. 1. – Upozornit na nebezpečná místa v terénu, na školní zahradě, na cestě na vycházky (pozornost při chůzi
Bod č. 2. – Nesahat na neznámé předměty, zejména injekční stříkačky a jehly, nelézt do zakázaných míst a prostorů, nelézt na stromy
EVVO
2.1.1.1. – Uvědomění si souvislostí mezi střídáním ročních období a změnami v přírodě
2.1.4.1. – Umožňovat dětem každodenní kontakt s přírodou a tím upevňovat jejich zájem o životní prostředí