NÁVRH VZDĚLÁVACÍCH ČINNOSTÍ V OBDOBÍ 2. 1. – 31. 1. 2025

NÁVRH VZDĚLÁVACÍCH ČINNOSTÍ V OBDOBÍ 2. 1. – 31. 1. 2025

Téma: ZIMNÍ RADOVÁNKY

Podtémata: • Tři králové • Zima kolem nás – počasí, změny v přírodě, sníh a mráz • Sportujeme pro zdraví • Lidské tělo a prevence nemocí, zdravý životní styl

Vzdělávací cíle:  seznámení se znaky zimy, s vlastnostmi sněhu a ledu, se změnami počasí, seznámí se s pravidly bezpečného chování na sněhu a ledu a budou je dodržovat, upevní pracovní návyky při práci s barvou, do rozvoje poznání zapojí všechny své smysly, co je sníh a led – budou provádět první pokusy – vyjmenují vybrané zimní sporty, Vytvoří si znalost o tom, že v zimě nemusíme být jen schovaní doma v teple, ale že je dobře být venku na čerstvém vzduchu a otužovat se, porozumí slyšenému textu a reprodukují ho, domluví se slovy, gesty, vyjádří pohybem a mimikou své pocity, zvládnou dramatickou úlohu, vytvoří si povědomí o mezilidských hodnotách, osvojí si pojmy vpravo, vlevo a ostatní, samostatně se rozhodují, rozvinou jazykové schopnosti – výslovnost, homonyma, synonyma, první a poslední hlásky apod., zvládnou pobyt v nerovném terénu, vyjmenují základní kosti a orgány v těle, pochopí význam otužování, pochopí, co je pro lidské tělo prospěšné a co není, znají základ poskytnutí první pomoci

 

KOMUNITNÍ KRUH

  • Vyprávění o prožitých Vánocích
  • Počasí a oblékání
  • jak se chránit před chladným počasím a před mrazem
  • Tři králové – diskuze – rozvoj slovní zásoby
  • Zimní sporty – diskuze
  • Lidské tělo – kosti, orgány,…
  • Zdraví, nemoci
  • Roční období, měsíce v roce, dny v týdnu
  • Sluchové, zrakové a rozumové hry (Přijela tetička, Kimova hra, …)

POHYBOVÉ CHVILKY

  • Cvičení s míči
  • Cvičení na zdravá záda
  • Vzájemná masáž
  • Hod obouruč a jednoruč ve dvojicích a na cíl
  • Cvičení s padákem
  • Cvičení s využitím lavičky
  • Tanec na hudbu
  • Pohybové hry – Na mrazíka, na sněhové vločky, …
  • Vycházky do přírody
  • Rozcvičky podle dětí
  • Cvičení rovnováhy
  • Nápodoba zimních sportů
  • Překážkové dráhy
  • Relaxace

VÝTVARNÉ A PRACOVNÍ ČINNOSTI

  • Práce s lepidlem, nůžkami
  • Práce s modelínou
  • tempery, vodové barvy
  • Kreslení pastelkami
  • Obkreslování šablon
  • Práce se štětcem, houbičkou, razítky
  • Grafomotorická cvičení na uvolňování ruky, ramenního kloubu a pro nácvik správného úchopu tužky
  • Nové výtvarné techniky – vymývaná klovatina, zmizíkování, sůl

LITERÁRNÍ ČINNOSTI

  • Čtení příběhů a pohádek s porozuměním
  • Nácvik básniček k tématu
  • Prohlížení knih

HUDEBNÍ ČINNOSTI

  • Nácvik a zpěv písní k tématu
  • Zpěv s klavírním doprovodem
  • Rytmizace
  • Hra na hudební nástroje

ROZUMOVÉ ČINNOSTI

  • Třídění podle barvy, tvaru, velikosti
  • Předmatematické představy (hrací kostky, méně-více, číselná řada 1-10 -20)
  • První a poslední hláska ve slově
  • Pozorování ptáků v krmítku na okně do naší zahrady
  • hry a pokusy se sněhem
  • Hra na lékaře

LOGOPEDICKÁ CHVILKA

  • Logopedické pohádky
  • Opakování hlásek
  • Gymnastika jazyka a mluvidel
  • Dechová cvičení

ICT

  • Vláček – cesta do Betléma
  • Interaktivní tabule – barevné kamínky
  • Mikroskop, Lupa – pokusy

OSTATNÍ

  • 13.1. Divadlo v MŠ – Kašpárek a princezna
  • Návštěva JÍLOVSKÉHO MUZEA

Bezpečnost dětí

  • bod č.12 – Nelézt na kryty (ústředního topení), parapety, nábytek,
  • bod č. 13 – nelézt a nechodit do neosvětlených místností, schodišť a skladů – nebezpečí pádu věcí,
  • bod č.14 – seznámit děti se zásadami dopravních situací, přecházení přes silnici apod., bod č. 1 – Upozornit děti na nebezpečná místa v terénu, na školní zahradě, na cestě na vycházky ( pozornost při chůzi)

EVVO

  • 1.4.4. – Naučit děti pracovat s EVVO pomůckami a vyhledávat informace v dostupných materiálech
  • 1.1.1. – Uvědomění si souvislostí mezi střídáním ročních období a změnami v přírodě
  • 1.1.3. – Uvědomění si základních potřeb pro život