Návrh vzdělávacích činností 17.2. – 28.2.2025

Návrh vzdělávacích činností v období od 17.2. – 28.2.2025

TÉMA:  Mrzne, až to zebe

PODTÉMA:  Máme rádi naši Zemi – péče o planetu, ekologie – třídíme odpad,

                     povolání –  kdo, co dělá 

CÍL: Učit děti, jak pečovat o naší planetu, neodhazovat odpad do přírody, ale třídit ho, jak se správně chovat v přírodě.

Seznámení dětí s různými povoláními, co dělají moje maminka a tatínek.

KOMUNITNÍ KRUH

  • Povídání o zážitcích z víkendu
  • Planeta Země –  její povrch
  • Ekologie – třídění odpadu, čisté životní prostředí
  • Jaká máme povolání – co k nim potřebujeme
  • Jaká povolání mají rodiče – vyprávění

POHYBOVÉ ČINNOSTI

  • Pohybové hry – Mrazík
  • Překážková dráha – slalom, chůze po laně, přeskoky
  • Protahovací a posilovací cvičení
  • Relaxace – dechová cvičení

HUDEBNÍ ČINNOSTI

  • Písnička – Naše Země kulatá je….
  • Hra na tělo – tleskání do rytmu, ťukání do stolu

ROZUMOVÉ ČINNOSTI

  • Zrakové vnímání – hledání daného obrázku v obraze
  • Grafomotorika – vlny, svislá čára
  • Sluchové vnímání – rozpoznání stejných a rozdílných slov

LITERÁRNÍ ČINNOSTI

  • Básnička k tématu
  • Práce s knihou – vyhledávání obrázků k tématu, správné ukládání knížek do knihovny

TVOŘIVÉ A VÝTVARNÉ ČINNOSTI

  • Práce s různými materiály – plasty, papír, dřevo
  • Omalovánky – použití správných barev
  • Země –  vodové barvy
  • Volná kresba – pastelky, voskovky, malba vodovými barvami
  • Kuchař – lepení, dokreslování

LOGOPEDICKÁ CHVILKA

  • Gymnastika jazyka a mluvidel
  • Opakování slov – správná výslovnost
  • Dechová cvičení – foukání větru – různá síla výdechu, foukání brčkem do peříčka, kuličky z papíru, dlouhé samohlásky – práce s dechem

ICT

  • Digitální hračky – liška
  • Interaktivní tabule
  • Lupa

EVVO

2.1.4. Podněcovat děti k získávání poznatků o přírodě a povzbuzovat jejich zájem o ni a o stav životního prostředí.

2.1.4.1. Umožňovat dětem každodenní kontakt s přírodou a tím upevňovat jejich zájem o životní prostředí.

 

BEZPEČNOST DĚTÍ :

Bod č. 1 – Upozornit na nebezpečná místa v terénu, na školní zahradě, na cestě,  na vycházkách (pozornost při chůzi)

Bod č. 10    – V umývárně nerozstřikovat vodu a šetřit s ní

Bod č. 14 – Seznámit děti se zásadami dopravních situací, přecházení přes silnici