Návrh vzdělávacích činností v období od 17.2. – 28.2.2025
TÉMA: Mrzne, až to zebe
PODTÉMA: Máme rádi naši Zemi – péče o planetu, ekologie – třídíme odpad,
povolání – kdo, co dělá
CÍL: Učit děti, jak pečovat o naší planetu, neodhazovat odpad do přírody, ale třídit ho, jak se správně chovat v přírodě.
Seznámení dětí s různými povoláními, co dělají moje maminka a tatínek.
KOMUNITNÍ KRUH
- Povídání o zážitcích z víkendu
- Planeta Země – její povrch
- Ekologie – třídění odpadu, čisté životní prostředí
- Jaká máme povolání – co k nim potřebujeme
- Jaká povolání mají rodiče – vyprávění
POHYBOVÉ ČINNOSTI
- Pohybové hry – Mrazík
- Překážková dráha – slalom, chůze po laně, přeskoky
- Protahovací a posilovací cvičení
- Relaxace – dechová cvičení
HUDEBNÍ ČINNOSTI
- Písnička – Naše Země kulatá je….
- Hra na tělo – tleskání do rytmu, ťukání do stolu
ROZUMOVÉ ČINNOSTI
- Zrakové vnímání – hledání daného obrázku v obraze
- Grafomotorika – vlny, svislá čára
- Sluchové vnímání – rozpoznání stejných a rozdílných slov
LITERÁRNÍ ČINNOSTI
- Básnička k tématu
- Práce s knihou – vyhledávání obrázků k tématu, správné ukládání knížek do knihovny
TVOŘIVÉ A VÝTVARNÉ ČINNOSTI
- Práce s různými materiály – plasty, papír, dřevo
- Omalovánky – použití správných barev
- Země – vodové barvy
- Volná kresba – pastelky, voskovky, malba vodovými barvami
- Kuchař – lepení, dokreslování
LOGOPEDICKÁ CHVILKA
- Gymnastika jazyka a mluvidel
- Opakování slov – správná výslovnost
- Dechová cvičení – foukání větru – různá síla výdechu, foukání brčkem do peříčka, kuličky z papíru, dlouhé samohlásky – práce s dechem
ICT
- Digitální hračky – liška
- Interaktivní tabule
- Lupa
EVVO
2.1.4. Podněcovat děti k získávání poznatků o přírodě a povzbuzovat jejich zájem o ni a o stav životního prostředí.
2.1.4.1. Umožňovat dětem každodenní kontakt s přírodou a tím upevňovat jejich zájem o životní prostředí.
BEZPEČNOST DĚTÍ :
Bod č. 1 – Upozornit na nebezpečná místa v terénu, na školní zahradě, na cestě, na vycházkách (pozornost při chůzi)
Bod č. 10 – V umývárně nerozstřikovat vodu a šetřit s ní
Bod č. 14 – Seznámit děti se zásadami dopravních situací, přecházení přes silnici