Téma: mrazí, až praští
Podtéma: Materiály kolem nás – dřevo, plast, sklo, kov, papír
Cíle:
- Poznání přírodních i umělých materiálů (dřevo, kov, plast, sklo, textil, papír)
- Tvůrčí a estetické vyjádření
- Rozvoj předmatematických a předčtenářských gramotností
- Rozvoj jemné a hrubé motoriky
Komunitní kruh:
- Seznámení s tématem
- Zážitky z víkendu
- Kalendář počasí ( dny v týdnu, měsíce, roční období)
- Jaké známe materiály?
- Z čeho jsou naše židle, stoly, podlaha? Jaký materiál je tvrdý/měkký?
- Diskuse o dřevě: Kde roste? Kdo ho potřebuje? K čemu ho lidé používají?
- Diskuse o tom, jak šetřit materiály (recyklace)
- Shrnutí celého týdne – co se líbilo a nelíbilo? Co se nám povedlo/ nepovedlo?
Pohybové a hudebně pohybové činnosti:
- Lokomoční cviky
- Protahovací cviky
- Hry s padákem
- Házení a chytání míče
- PH: materiálové sochy, najdi svůj materiál ( reakce na signál)
- Relaxace
Výtvarné činnosti:
- Papírové koláže – trhání, lepení, mačkání papíru do obrázků
- Malování na dřevo
Hudební činnosti:
- Dechová a artikulační činnosti
- Opakování naučených písniček
- Seznámení s písničkou: třídíme odpady
- Zvukové vnímání
- Hra na orffovy nástroje
Řečové a logopedické činnosti:
- Procvičování mluvidel
- Pohádka o dřevěném kloučkovi – otázky k porozumění
- Pohádka železném vojáčkovi– otázky k porozumění
- Pohádka o neposlušném papírovém drakovi – otázky k porozumění
Činnosti pro předškoláky:
- Trénování pojmů: pod, nad, vedle, za…
- Pravá/ levá
EVVO:
- 2.1.4.1. Umožňovat dětem každodenní kontakt s přírodou a tím upevňovat jejich zájem o životní prostředí
- 2.1.5.1. Třídění odpadu a následné nakládání s materiály