Navrhované činnosti v týdnu 17. 2. 2025 – 21. 2. 2025

20. 2. 2025

Téma: mrazí, až praští

Podtéma: Materiály kolem nás – dřevo, plast, sklo, kov, papír

Cíle:

  • Poznání přírodních i umělých materiálů (dřevo, kov, plast, sklo, textil, papír)
  • Tvůrčí a estetické vyjádření
  • Rozvoj předmatematických a předčtenářských gramotností
  • Rozvoj jemné a hrubé motoriky

Komunitní kruh:

  • Seznámení s tématem
  • Zážitky z víkendu
  • Kalendář počasí ( dny v týdnu, měsíce, roční období)
  • Jaké známe materiály?
  • Z čeho jsou naše židle, stoly, podlaha? Jaký materiál je tvrdý/měkký?
  • Diskuse o dřevě: Kde roste? Kdo ho potřebuje? K čemu ho lidé používají?
  • Diskuse o tom, jak šetřit materiály (recyklace)
  • Shrnutí celého týdne – co se líbilo a nelíbilo? Co se nám povedlo/ nepovedlo?

Pohybové a hudebně pohybové činnosti:

  • Lokomoční cviky
  • Protahovací cviky
  • Hry s padákem
  • Házení a chytání míče
  • PH: materiálové sochy, najdi svůj materiál ( reakce na signál)
  • Relaxace

Výtvarné činnosti:

  • Papírové koláže – trhání, lepení, mačkání papíru do obrázků
  • Malování na dřevo

Hudební činnosti:

  • Dechová a artikulační činnosti
  • Opakování naučených písniček
  • Seznámení s písničkou: třídíme odpady
  • Zvukové vnímání
  • Hra na orffovy nástroje

Řečové a logopedické činnosti:

  • Procvičování mluvidel
  • Pohádka o dřevěném kloučkovi – otázky k porozumění
  • Pohádka železném vojáčkovi– otázky k porozumění
  • Pohádka o neposlušném papírovém drakovi – otázky k porozumění

Činnosti pro předškoláky:

  • Trénování pojmů: pod, nad, vedle, za…
  • Pravá/ levá

EVVO:

  • 2.1.4.1. Umožňovat dětem každodenní kontakt s přírodou a tím upevňovat jejich zájem o životní prostředí
  • 2.1.5.1. Třídění odpadu a následné nakládání s materiály