Návrh vzdělávacích činností v období 10.3.-28.3.

TÉMA- Jaro ťuká na vrátka

PODTÉMATA- Březen měsíc knihy, sluníčko sílí , první jarní květiny ,příroda se probouzí

CÍLE-Seznámit děti s výrobou knihy s prvními jarními květinami, se změnami v přírodě. Rozvíjet praktické dovednosti dětí. Ochrana přírody.

KOMUNITNÍ KRUH

  • moje nej knížka
  • četba z donesených knih
  • jak vzniká kniha
  • kdo se na výrobě podílí
  • co všechno musí udělat jaro
  • první jarní květiny
  • popis obrázků-květiny, ptáci
  • změny v počasí
  • oblečení

POHYBOVÉ ČINNOSTI

  • cvičení na hudbu
  • pohybové hry ve třídě i venku
  • rovnovážná cvičení
  • cvičení s míčem
  • pohybové básničky
  • PH-Zlatá brána

VÝTVARNÉ ČINNOSTI

  • pohádkové omalovánky
  • postava z mé knihy
  • výzdoba třídy, šatny
  • jarní květiny
  • práce s nůžkami , lepidlem

HUDEBNÍ ČINNOSTI

  • poslech písní z pohádek
  • operetky
  • M. Růžičková-Do rytmu se hýbej
  • Travička zelená
  • Jaro dělá pokusy

ROZUMOVÉ ČINNOSTI

  • dramatizace
  • převyprávění krátkého příběhu
  • více x méně, stejně
  • malý x velký
  • nahoře ,dole ,na ,pod ,vedle ,pravá a levá
  • porovnávání množství

LOGO

  • logopedické pohádky
  • gymnastika jazyka a mluvidel
  • dechová cvičení

ICT

  • práce s mikroskopem
  • interaktivní tabule

Bezpečnost

  • bod č.1-upozornit na nebezpečná místa v terénu, na školní zahradě, na cestě a na vycházky
  • bod č.7-na vycházkách nešermovat klacky .Při manipulaci s rizikovými předměty, jako jsou klacky , kameny , hrací kostky dbát zvýšené opatrnosti.
  • bod č.9-chodit ze schodů pomalu a s odstupy , nestrkat do sebe zezadu.

EVVO

  • 2.1.1.1.-uvědomění si souvislostí mezi střídáním ročních období a změnami v přírodě
  • 2.1.1.3.-uvědomění si základních potřeb pro život
  • 2.1.2.5.-seznámení se s životem a rozmanitostí uměle vytvořeného ekosystému zahrady