TÉMA: JARO ŤUKÁ NA VRÁTKA
PODTÉMA: Příroda se probouzí – první jarní kytičky, pučí stromy, zvířátka a jejich mláďata na dvoře, v lese, na poli, změny v přírodě – prodlužují de dny a zkracují se noci
CÍL: Seznámit děti s prvními jarními kytičkami v přírodě, na procházkách, poznávání zvířat a jejich mláďat – umět mláďata správně přiřadit ke zvířeti
KOMUNITNÍ KRUH
- Povídání o zážitcích z víkendu
- Poznáváme první jarní kytičky v přírodě
- Jaké kytičky nám kvetou na zahradě
- Poznáváme zvířata a jejich mláďata – učíme se je správně přiřadit
- Kde zvířata žijí, čím se živí
- Všímáme si změn v přírodě
POHYBOVÉ ČINNOSTI
- Pohybové hry – na včelky a kytičky
- Překážková dráha – zdolávání nerovností v terénu
- Cvičení s Míšou
- Relaxace – dechová cvičení
HUDEBNÍ ČINNOSTI
- Písnička – Petrklíč, Řeč zvířat, Máme rádi zvířata
- Hra na Orffovy nástroje, tleskání do rytmu
ROZUMOVÉ ČINNOSTI
- Zrakové vnímání – hledání dvojic, které k sobě patří
- Grafomotorika – kolo velké, malé
- Sluchové vnímání – ťukání do stolu – opakování zvuků
- Opisování dráhy prstem
LITERÁRNÍ ČINNOSTI
- Básnička k tématu
- Práce s knihou – vyhledávání obrázků k tématu, správné ukládání knížek do knihovny
- Práce s demonstračními obrázky – volné vyprávění
TVOŘIVÉ A VÝTVARNÉ ČINNOSTI
- Kočka – zapouštění vodové barvy
- Omalovánky – použití správných barev
- Kytičky z papíru – skládání, lepení
- Volná kresba – pastelky, voskovky, malba vodovými barvami
- Moje zvířátko – vlastní fantazie
LOGOPEDICKÁ CHVILKA
- Gymnastika jazyka a mluvidel
- Procvičování výslovnosti L, M, P
- Dechová cvičení – foukání větru – různá síla výdechu, foukání brčkem do peříčka, kuličky z papíru, dlouhé samohlásky – práce s dechem
ICT
- Digitální hračky – liška
- Interaktivní tabule
- Lupa
EVVO
2.1.1. Vést děti ke kladnému vztahu k přírodě a pochopení jejích proměn během celého roku
2.2.1.4. Organizovat beseda s odborníky.
BEZPEČNOST DĚTÍ :
Bod č. 5 – Poučit děti o nebezpečí chození s cizími lidmi a braní si věcí a bonbónů od cizích lidí
Bod č. 10 – V umývárně nerozstřikovat vodu a šetřit s ní
Bod č. 14 – Seznámit děti se zásadami dopravních situací, přecházení přes silnici
18.3. Ukázka v MŠ – ZVÍŘECÍ OBLUDKY