Návrh vzdělávacích činností v období 17.3.-28.3.

Návrh vzdělávacích činností v období 17.3.-28.3.

TÉMA- Jaro ťuká na vrátka

PODTÉMATA – Příroda se probouzí – první jarní kytičky, pučí stromy i keře, Změny v přírodě – počasí, oblékání, prodlužuje se den- zkracuje se noc, Zvířátka a jejich mláďátka – doma, v lese a na poli

CÍLE-Seznámit děti se změnami v přírodě, s  prvními jarními květinami, naučit se je pojmenovat,  Rozvíjet praktické dovednosti dětí, Ochrana přírody, rozšíření slovní zásoby, souvislosti se změnami ročních období, naučit se píseň k tématu,

KOMUNITNÍ KRUH

  • Co se děje na jaře v přírodě
  • první jarní květiny
  • popis obrázků – květiny, zvířata a jejich mláďata
  • změny počasí
  • oblečení

POHYBOVÉ ČINNOSTI

  • cvičení na hudbu
  • pohybové hry ve třídě i venku
  • rovnovážná cvičení
  • cvičení s míčem
  • pohybové básničky
  • PH-Zlatá brána

VÝTVARNÉ ČINNOSTI

  • výzdoba třídy, šatny
  • jarní květiny
  • práce s nůžkami , lepidlem
  • práce s barvami
  • práce s různými výtvarnými materiály
  • PL – grafomotorika, správný úchop tužky

HUDEBNÍ ČINNOSTI

  • M. Růžičková-Do rytmu se hýbej
  • Travička zelená + hra na klavír
  • Jaro dělá pokusy – nácvik písně

ROZUMOVÉ ČINNOSTI

  • dramatizace
  • převyprávění krátkého příběhu
  • více x méně, stejně
  • malý x velký
  • nahoře ,dole ,na ,pod ,vedle ,pravá a levá
  • porovnávání množství
  • první a poslední písmeno ve slově
  • Vytleskávání slabik
  • Pozorování přírody

LOGO

  • logopedické pohádky
  • gymnastika jazyka a mluvidel
  • dechová cvičení

ICT

  • práce s mikroskopem
  • interaktivní tabule

Bezpečnost

  • bod č.1-upozornit na nebezpečná místa v terénu, na školní zahradě, na cestě a na vycházky
  • bod č.7-na vycházkách nešermovat klacky .Při manipulaci s rizikovými předměty, jako jsou klacky , kameny , hrací kostky dbát zvýšené opatrnosti.
  • bod č.9-chodit ze schodů pomalu a s odstupy , nestrkat do sebe zezadu.

EVVO

  • 2.1.1.1.-uvědomění si souvislostí mezi střídáním ročních období a změnami v přírodě
  • 2.1.1.3.-uvědomění si základních potřeb pro život
  • 2.1.2.5.-seznámení se s životem a rozmanitostí uměle vytvořeného ekosystému zahrady