Návrh vzdělávacích činností v období 17.3.-28.3.
TÉMA- Jaro ťuká na vrátka
PODTÉMATA – Příroda se probouzí – první jarní kytičky, pučí stromy i keře, Změny v přírodě – počasí, oblékání, prodlužuje se den- zkracuje se noc, Zvířátka a jejich mláďátka – doma, v lese a na poli
CÍLE-Seznámit děti se změnami v přírodě, s prvními jarními květinami, naučit se je pojmenovat, Rozvíjet praktické dovednosti dětí, Ochrana přírody, rozšíření slovní zásoby, souvislosti se změnami ročních období, naučit se píseň k tématu,
KOMUNITNÍ KRUH
- Co se děje na jaře v přírodě
- první jarní květiny
- popis obrázků – květiny, zvířata a jejich mláďata
- změny počasí
- oblečení
POHYBOVÉ ČINNOSTI
- cvičení na hudbu
- pohybové hry ve třídě i venku
- rovnovážná cvičení
- cvičení s míčem
- pohybové básničky
- PH-Zlatá brána
VÝTVARNÉ ČINNOSTI
- výzdoba třídy, šatny
- jarní květiny
- práce s nůžkami , lepidlem
- práce s barvami
- práce s různými výtvarnými materiály
- PL – grafomotorika, správný úchop tužky
HUDEBNÍ ČINNOSTI
- M. Růžičková-Do rytmu se hýbej
- Travička zelená + hra na klavír
- Jaro dělá pokusy – nácvik písně
ROZUMOVÉ ČINNOSTI
- dramatizace
- převyprávění krátkého příběhu
- více x méně, stejně
- malý x velký
- nahoře ,dole ,na ,pod ,vedle ,pravá a levá
- porovnávání množství
- první a poslední písmeno ve slově
- Vytleskávání slabik
- Pozorování přírody
LOGO
- logopedické pohádky
- gymnastika jazyka a mluvidel
- dechová cvičení
ICT
- práce s mikroskopem
- interaktivní tabule
Bezpečnost
- bod č.1-upozornit na nebezpečná místa v terénu, na školní zahradě, na cestě a na vycházky
- bod č.7-na vycházkách nešermovat klacky .Při manipulaci s rizikovými předměty, jako jsou klacky , kameny , hrací kostky dbát zvýšené opatrnosti.
- bod č.9-chodit ze schodů pomalu a s odstupy , nestrkat do sebe zezadu.
EVVO
- 2.1.1.1.-uvědomění si souvislostí mezi střídáním ročních období a změnami v přírodě
- 2.1.1.3.-uvědomění si základních potřeb pro život
- 2.1.2.5.-seznámení se s životem a rozmanitostí uměle vytvořeného ekosystému zahrady