NÁVRH VZDĚLÁVACÍCH ČINNOSTÍ V OBDOBÍ 1.9. – 26.9. 2025

NÁVRH VZDĚLÁVACÍCH ČINNOSTÍ V OBDOBÍ 1.9. – 26.9. 2025

Téma: Kluci, holky jdeme do školky

Podtéma: Naše školka a kamarádi

Vzdělávací cíle:  Souvislé vylíčení zážítků, odpovědnost za své chování, schopnost reagovat na otázky, pochopení dohodnutých pravidel, posilovat prosociální chování ve vztahu k druhému, v rodině, ve školce ve skupině,  rozpoznat a rozlišovat společensky nežádoucí chování, vnímat co je lež, nespravedlnost a ubližování, rozvíjet schopnost žít ve společenství , samostatnost a sebeobsluha

 

KOMUNITNÍ KRUH

  • Rozhovory na téma prázdniny
  • Kouzelná slovíčka
  • Diskuze na téma – PRAVIDLA a navrhování vlastních
  • Rozhovory o bezpečném chování dětí v průběhu celého dne
  • Seznámení s novými kamarády a paní učitelkami
  • Počasí, roční období, dny v týdnu

POHYBOVÉ CHVILKY

  • Cvičení na hudbu
  • Překážkové dráhy
  • Chůze a běh v nerovném terénu
  • Procházky do přírody

VÝTVARNÉ A PRACOVNÍ ČINNOSTI

  • Zvýtvarnění zážitků z prázdnin
  • Tvoření volnou technikou – Naše školka
  • Vytvoření vlastní značky
  • Lepení, stříhání
  • Grafomotorika
  • Výtvarný projekt dle přání dětí

LITERÁRNÍ ČINNOSTI

  • Básnička „Září, podzim“
  • Prohlížení atlasů rostlin

HUDEBNÍ ČINNOSTI

  • Rytmizace, melodizace písní
  • Píseň „kamarád“ a „Bráškové“, „Běží liška k táboru“ s hudebním doprovodem
  • Orffovy nástroje

ROZUMOVÉ ČINNOSTI

  • Číselná řada
  • Roční období a měsíce v roce
  • Barvy a tvary
  • Větší/menší
  • Orientace v prostoru
  • Pozorování přírody

LOGOPEDICKÁ CHVILKA

  • Gymnastika jazyka a mluvidel
  • Hlásky a, e, i, o, u
  • Logopedické zrcadlo

ICT

  • Interaktivní tabule
  • Sudoku

OSTATNÍ

  • 23.9. – 9:30h AFRIKA – představení v MŠ

 

Bezpečnost dětí

  • Poučení dětí o bezpečném chování ve všech prostorách školky, na zahradě a při vycházkách

 

EVVO

  • 1.4.5. – Vytváříme u dětí zdravé životní návyky a postoje, podpora samostatnosti
  • 1.4.1. – Umožňovat dětem každodenní kontakt s přírodou a tím upevňovat jejich zájem o životní prostředí
  • 1.1.3. – Uvědomění si základních potřeb pro život