Návrh výchovně vzdělávacích činností v období 14.-18.3. 2022

Téma: Jaro ťuká na vrátka
Téma týdne: Na jaře; knihy, knížky…

  • vnímání a popisování změn v přírodě, důležitost slunečního svitu
  • rozšiřování aktivní slovní zásoby, rozvíjení jazykového citu
  • podněcování zájmu o výtvarné a pohybové vyjádření

Činnosti komunikační a literární:

  • popisování a orientace v obrázku, prohlížení a hovory nad knížkou
  • dokončování příběhu, malované čtení
  • četba: Knihovnické pohádky (Z. Pospíšilová)

Činnosti pohybové a motorické:

  • pohyb v terénu, pohybové hry, poskoky a přeskoky, cvičení na žebřinách
  • souhra oko – ruka, přebírání a třídění drobného materiálu, listování

Činnosti výtvarné a tvořivé:

  • jarní barvy, trhání a lepení papíru
  • na jaře – kresba
  • první knížka – skládání a ilustrace

Činnosti hudební a rytmické:

  • sluchové rozlišování – tón, hra s tempem
  • jarní písničky – Vozilo se na jaře, Na jaře, Jaro dělá pokusy
  • hra na rytmické nástroje, hra na tělo

Činnosti poznávací a pozorovací:

  • prohlížení encyklopedií – jarní rostliny a první jarní květiny
  • poznávání barev jara, hledání – síla slunce

Činnosti přemýšlivé:

  • hledání souvislostí – změny v přírodě
  • orientace v číselné řadě, celek a část (spojování, rozdělování, puzzle)
  • zrakové rozlišování – figura a pozadí, stíny

Logochvilky:

  • gymnastika mluvidel a očí, fonace
  • sluchové rozlišování (slabiky, hlásky)

Grafochvilky:

  • šikmá a lomená čára
  • závit vpravo, vlevo

E.V.V.O.

  • 2.1.1.1. – změny v přírodě

pátek 18.3.2022 – návštěva knihovny